رفع مشکل GPS در ویز (Waze) برای اندروید و ios

رفع خطای GPS در اندروید و ios

ویز (waze) یک برنامه مسیریابی قادر به پشتیبانی از زبان فارسی می باشد. این برنامه ما را از جزئیات دقیقی از مسیرها ، ترافیک راه ها ، مسدود بودن راه ، چراغ ها راهنمایی ، پلیس ، تصادفات احتمالی را مطلع می سازد. این برنامه دارای سخنگوی فارسی می باشد.

برای استفاده از خدمات برنامه مسیریابی ویز می بایست GPS گوشی خود را روشن کنید. گاهی  خطای No GPS نمایش داده می شود.

از اتصال جی پی اس و اینترنت خود  اطمینان حاصل کنید، اگر متصل بود و این پیام نمایش داده شد راهکار های زیر را امتحان نمایید.

ریستارت کردن گوشی

گوشی خود را خاموش و مجداداً روشن نمایید. و در صورت امکان باتری یک بار خارج و داخل نمایید.

ریستارت نمودن گوشی راهکاری برای رفع بسیاری از خطا ها از جمله عدم اتصال جی پی اس می باشد.

غیرفعال و فعال نمودن مجدد GPS

یک بار GPS یا Location گوشی را از نوار ابزار گوشی خاموش و بعد از چند ثانیه دوباره روشن نمایید. در صورت موجود نبودن گوشی آن در تنظمات گوشی پیدا کنید.

تست GPS گوشی

از سالم بودن جی پی اس گوشی خود اطمینان حاصل نمایید برای انجام این کار از دیگر برنامه های GPS مانند GPS test استفاده نمایید.

پاک کردن کش برنامه ویز

به بخش تنظیمات رفته در بخش App Manager برنامه ویز را پیدا کنید آن را انتخاب نمایید.

دکمه CLEAR DATA را بزنید تا کش آن حذف شود.

رفع مشکل No GPS در Waze در اندروید

به تنظیمات Setting گوشی بروید وارد بخش Location شوید .

قسمت Mode را روی High accuracy قرار دهید.

سپس در تنظیمات گوشی گزینه ی apps را انتخاب نمایید از قسمت Permissions  برنامه ویز را انتخاب نمایید. دسترسی GPS را برای برنامه ویز فعال نمایید.

رفع مشکل No GPS در Waze در ios

وارد تنظیمات گوشی شده وارد قسمت Privacy را انتخاب کنید چک کنید که Location Services برای برنامه ویز روی Always یا While Using the App تنظیم شده باشد.

به تنظیمات آیفون رفته و وارد قسمت Privacy > Location Services شوید. آن را غیر فعال نمایید .

حال آیفون خود را Hard Reset کنید.

سپس مجدداً وارد این قسمت شده و ان را فعال نمایید.

خروج از حساب کاربری

ممکن است مشکل از برنامه مسیریاب ویز باشد به منظور برطرف کردن آن از حساب کاربری خود خارج شوید برای انجام این کار از منوی کشویی سمت چپ علامت چرخ دنده را انتخاب نمایید. از بخش Account  ، Account & login را انتخاب کنید.

در انتهای صفحه جدید در بخش Advanced ، Log out  را برگزنید. برنامه را کامل ببندید و دوباره وارد حساب خود شوید.

خروج از حساب کاربری

مرحله آخر ریست فکتوری می باشد. اگر مراحل بالا را تست کردید و نتیجه ای حاصل نشد گوشی خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید. تا مشکل GPS رفع گردد.

بدون دیدگاه، دیدگاه خود را در زیر اضافه کنید!


افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *